drömmar är bra konstiga

godmorgon, eller ja, jag vaknade först halv nio.
hade en sjuk dröm inatt, fyfaan. hur den började får ni INTE veta haha!
.
ni som har läst min blogg ett tag vet att jag bodde i lägenhet i ånge med pappa förut.
jag gillade inte alls att vara själv där för det kändes som att man blev förföljd och att någon tittade på en.
iallafall, jag drömde att jag och farmor satt i en bil utanför huset, och jag var tvungen att skynda mej
upp för att mata katterna, för sen skulle vi till Hemlig och äta middag eller nåt..
när jag hade matat katterna så skyndade jag mej ner igen, och inser att jag har glömt jackan.
så jag säger till farmor (som kan "prata" med andar typ) att vänta på mej i hallen.
så hon står där nere och pratar med mej om att jag måste stå på mej och inte vara rädd eller nåt.
jag försöker ta min jacka som ligger under överkastet på sängen av nån anledning, men det går inte.
överkastet tar som aldrig slut, jag drar och drar och vet att jag måste skynda mej asmycket!
helt plötsligt hör jag hur farmor skriker där nere "HJÄLP emelie!!! jag ser hur mycket som helst nu!!".
och jag får panik och drar ännu fortare i överkastet för att få tag i jackan men ingenting händer.
efter bara nån sekund hör jag att någon är bakom mej, och det börjar bli mörkare och mörkare runt mej.
sen förvinner jag in i mörkret där jag inte ser nånting annat än massa ögon som stirrar på mej,
och jag får svårt att andas.
.
vaknade helt svettig och rädd, haha.. låter inge läskigt, men dom som har vart i den där lägenheten vet vad jag menar med att det känns som att någon tittar på en. fyfaan alltså vad hemskt det var att vara själv där..
.
.
nu kom mamma hem på lunch, så jag ska väl oxå kliva upp.
glömde fönstret öppet inatt, så min hosta har blivit värre.
om det beror på fönstret vet jag inte, men det känns inte bra..
vi hörs lite senare!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men fy attan vilken otäcking! sluta genast upp med såna hemskheters-drömmar. Du ska bara drömma om mysigheter tycker jag!

puss!

2011-08-19 @ 14:08:26
URL: http://malinedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0