jag tipsar er, nu måste ni göra som jag säger. uppfattat?!

ALLA ska läsa den här boken. för det har jag bestämt. förstått?! BRA.
.
.
den absolut bästa boken jag vet. har läst den nio gånger, och ska börja på den tionde gången nu.
den är så sjuuuuukt bra. det är sen enda boken som får mig att bli tårögd, VARJE GÅNG.
den är så fin. jag älskar den. älskar älskar älskar.
.

såhär börjar den:
"mormor är orolig för mej. inte bara för att min syster Bailey dog för fyra veckor sen eller för att min mamma inte har hört av sig på sexton år eller för att det enda jag plötsligt tänker på är sex. nej, hon är orolig för mig därför att en av hennes krukväxter har fått fläckar. under alla år har mormor trott att just den här blomman, som är av en obestämbar sort, skulle spegla hur jag mår: känslomässigt, andligt och fysiskt.

.

det är en otroligt stark bok som får en att tänka väldigt mycket.
man förstår att man kanske ska ta vara på livet och inte klaga så mycket,
för vem vet när det slutar..?

Kommentarer
Postat av: Emelie

kärlek till boken!<3

2011-08-30 @ 21:50:53
URL: http://emeliebohlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0