karaoke osv

just nu, sitter vi i soffan och kollar igenom låtarna på en jättegammal karaokeskiva, vi hade den typ när vi var..
5, 6 år? hur som helst så är det jättekul att kolla vilka låtar som man lyssnade på förut...

har fått hit grejerna som mamma och ulf tog hit från ånge nu iallafall, och nu är dom påväg till arlanda skulle jag tro, dom jävlarna :(





och så har jag fixat bild på skorna! båda är mycket finare när man har på sig dom :)


399:-



349:-




där är det ju lite bilder linnea :D kommer fler imrn, LOOOOVAR! (y)
nu ska jag hata tanya lite för hon är ledig imrn, skriva en gång till till ali att inte glömma att hämta mej imorgon & sen borsta tänderna och gå och lägga mej :)
så vi hörs imorgon babes, puss

skor & besök

Louisa  ([email protected]) om äppleee:
Betyder äpplet att det är en mac din skola försett dig med?

svar: ja jag har för mej att det var en mac faktiskt:)
men det tänkte jag inte på när jag la upp bilden ;)




jag köpte två par skor idag, och jag tänkte ladda upp bilder på hur de såg ut,
men det funkade inte, så jag får väl ta nån bild när jag har dom på mej nån dag istället:)
det var iallafall ett par kängor och ett par kilklackar ;)

kokade te förut, och brände mej såklart på tungan.. så nu gör det ont :( buhu.
mamma och ulf kommer hit om en halvtimme kanske, och lämnar lite saker till mej och tanya.
tillexempel en fåtölj som ska stå inne i sovrummet & tanyas brudkista, min digitalkamera, en lampa osv ;) det blir nog bra förutom att dom kommer klaga på hur stökigt det är här.. haha :D

nu ska jag gå och blåsa håret som inte har torkat än, och sen bara slöa i soffan tills nån av oss måste gå ner och låsa upp dörren till porten så päronen kan ta upp grejerna ;)
puss

äppleee

vi har fått våra datorer idag. nu har vi rast så alla passar på att kolla fb typ.
haha, har matte i tre timmar nu idag, jättejobbigt. jag avlider.
slänger in en bild bara för att jag tycker om den :)

efter skolan tar jag och tanya bussen till skopunkten och köper nya skor (y)

svar

Sofiiie om några bilder på...:
Drag åt skogen vad snygg jävla lägenhet!!!!.. blir ju liiite avis.. ;(

Anonym om några bilder på...:
hihi.. redan hunnit med ansiktsmask?!
Och kollat ljudnivån i trappen hahaha!
Ni kommer ha skoj ni!
Kramar!

Anonym om några bilder på...:
blir fint dedär! :)



svar: tack så mycket! eller vad man ska säga :)
både jag och tanya är supernöjda, och det är jätteskönt att bo själva :)


nästa vecka har magda bokat den vita studion på hedbergska, så då ska vi dit och fota:)
kommer upp massa bilder då kan jag lova när vi har redigerat klart osv ;)
här är magda;



jag vet inte vad jag ska skriva nu, så jag lägger upp några bilder från ånge, fränsta osv.


















sådär. nu ska jag lägga mej och läsa tror jag :) imorgon blir det att kliva upp tidigt, duscha och ta en tidigare buss till skolan :) jag kommer blogga mycket mera nu, för det är superbra internet här, och det var det verkligen inte i hallsta.. så det får ni stå ut med :D godnatt, puss


tack :)

vill börja med att säga tack för att ni kommenterar, det är verkligen jätteroligt att man får nåt slags tack för att man bloggar :) och tack anonym för att du rättade mitt stavfel :)


jag och tanya åt quesadillas förut, med ostdipp & ostnachos :) alltid lika gott, (och nyttigt).
nu sitter vi i soffan och kollar på fångarna på fortet:) har målat naglarna & kollat hur pass högt man kan spela på stereon utan att det hörs ut i trapphuset, och vi kom fram till att man kan spela ganska högt, fast bara fram till tio då ;)
james var här och satte upp en spegel på toan förut (thank god!) så nu väntar vi bara på att dom ska sätta upp våran duschvägg eller vad man ska kalla det :)

nu börjar fortet igen, så bye bitches! :D

bäst rubrik.

idag skulle vi kliva upp sju, för att hinna kolla busstider, duscha osv.
jag vaknade av att tanya säger att klockan är halv åtta, och så ösregnar det ute.
vi klev upp, tanya duschade, och sen fikade vi, fixade oss och drog till bussen.
som tur var tog vi inte fel buss, så vi kom till skolan, dock lite sent.

vi fick våra cheman idag, ser ganska bra ut faktiskt. har två lektioner om dagen.
den här veckan börjar vi halv 9, och slutar halv 4 (fast oftast får vi gå tidigare).
på torsdag slutar vi halv 12. nästa vecka får vi ett nyss chema tror jag,
för det var nåt som var fel på det vi fick nu :)

just nu sitter både jag och tanya i soffan, kollar på tv och har våra datorer i knät.
det ser nog ganska nördigt ut, men vi vet inte vad vi ska göra tills vi måste äta.
haha, håller på att tina kyckling nu, för jag ska göra quesadillas sen, med ostdipp & grejer (y)
orkar inte skriva nu, så jag slänger in nåt ikväll antagligen :) puss

några bilder på...

... lägenheten!




sådär :) det är jättesvårt att få till några bra bilder härinne, för det är så konstiga vinklar ;) eller nåt. nä men jag ska försöka ta bättre bilder nån annan gång när vi har fått i ordning allting riktigt liksom :)
nu ska jag blåsa håret, borsta tänderna och sen lägga mej i sängen och läsa lite :)
så vi hörs imorgon babes, puss

bilder sen igår osv

börjar det här med några bilder sen linneas & fredriks inflyttningsfest :)








förlåt paula för att jag la upp den sista bilden men jag tyckte att den skulle vara med ;)


nu har vi fått in allt i längenheten och päronen har påbörjat sin färd hemåt ;)
nu går vi runt och försöker fatta att vi bor här. det är en helt sjuk känsla :)
ska hoppa in i duschen nu & sen lägga på en ansiktsmask, koka te & sen kolla
om det är nån bra film på tv:n :) det är asbra ljud i högtalarna & det är så otroligt
filn här inne, är verkligen supernöjd över allting! lägger in bilder på hur det ser ut nån dag
när jag orkar knäppa kort :)

kanske skriver senare ikväll, puss biatches

nacksta

har flyttat in nu :) ska bara på ikea och fixa lite småsaker och sen är det klart :D bättre!

flyttar idag :D

shit vilken kväll det blev igår, hade askul med paula, linnea och alla andra som var hos linnea :)
sen drog vi ut och kollade läget lite, och så träffade vi massa roligt folk som vi pratade med. 
jag följde med alex hem till edlundarna och hämtade hans tröja, sen gick vi tillbaka till konsum. ringde paula men hon hade annat för sej så jag fick fetdissen :(
var på hillen och så och sen drog jag och nicklas hem till han. och sen hämtade mamma mej.



de bilderna var från i förrgår ;)




turturduvorna paula och martin ;)






nu hade jag bara bilder som man inte ska visa för allmänheten.. haha närå.

ligger fortfarande i sängen ja, men nu ska jag kliva upp och ta på mej kläder, trycka ner allt jag ska ha med mej till lägenheten och städa lite på rummet. just ja, träffade jenny igår, och vi är nästan grannar :D så det blir ju kul ;)

men som sagt, jag måste göra klart allt nu :) så jag skriver när vi har fått upp sängarna i lägenheten osv. ;) puss


TACK JOSSAN

jag håller på att gräva i resväskan nu för att hitta nånting att ha på mej ikväll, det är ju trots allt mittlandiafestivalen :)
imorgon flyttar vi!! IMORGON, jag dör :D

igår drog jag till ensillre och chillade med oscar, boog, linus, agnes, cissi och maaaassa fler för bysan fyllde 22 :)
det var trevligt iallafall ;)

jossan fixade min header, jag gjorde bilden och sen satte hon in den på bloggen eftersom jag är helt hjärndöd och inte vet hur man gör :) så tack tack tack igen! :D

måste gå och äta nånting nu innan jag dör. hoppas på att ha lite kul ikväll iallafall, trots att det regnar och att vi är i ånge... ;) men hörs sen, puss

ett två tre

igår:
vi fick filma på skolan & sen klippa ihop det. kollade på en film bara för vi andra blev inte klara :)

idag:
var till sidsjö och gjorde lekar typ. treorna tävlade om vilka som ska få gå ut på trappen först på studenten, och vi gjorde det mer för att lära känna varandra. det var inte hela klassen som var där dock.. menmen :) det var kul endå, vi fick ta upp äpplen med tänderna ur vatten, och sen ta upp en sockerbit i mjöl, snurra runt på en pinne och sen springa och släppa sockerbiten i en hink typ. alla såg jätteroliga ut :p sen gjorde vi massa andra med, typ när man ska "suga in" ett spelkort och sen ge det till en som står brevid osv.
på en station skulle vi hämta vatten från sjön och hälla i en behållare typ, och så kunde man få extrapoäng om man hoppade i vattnet från bryggan, så alla tjejer gjorde det (8p för en tjej, 5p för en kille) och gustav :)
sen fick vi gå med blöta kläder hela dagen (y) he he he.. men det var kul som sagt.

lovade ju att jag skulle lägga upp bild på hur mitt rum ser ut nu när jag håller på att packa, så här är några :)





ja som sagt är det ganska stökigt.. och det där är endå bara kläderna.. haha :)


lägger upp några från skolan också bara för att jag inte har nåt bättre för mej.












tanya och neoh igår!











åh, jag vill hitta på nånting nu min sista helg som ångebo, men alla är så otroligt tråkiga här så det lär ju sluta med att man sitter och degar i soffan eller nåt... ÅÅÅÅH. hörs sen, nu ska jag dö en stund, puss


singstar!

ska gå ner nu och sjunga singstar med tanya, så jag skriver sen och lägger upp bilder på hur mitt rum ser ut just nu (håller på att packa så dom som känner mej kan ju bara tänka sej hur det ser ut nu med tanke på hur stökigt det är annars)  he he he :D men som sagt, skriver sen, lovar. puss

tredje dagen på skolan och lägenhet!!!

idag var det tredje dagen på skolan och jag känner att det kommer bli bättre och bättre ju mer man pratar med alla :) idag hade vi matte i tre timmar på morgonen, och sen lunch. efter det hade vi film så vi fick låna en filmkamera och så skulle vi hitta på nånting att filma på. sen ska vi klippa ihop det så det blir bra:) jag, amanda, marita, emilia, mikel och albin fick vara i en grupp & vi kom verkligen inte på nånting att filma :o så det slutade med att vi gjorde en asful film då vi sa efter varandra massa saker, som följa john ungefär. alla ska härma varandra :)
det känns bra iallafall att man har lärt sej vart man ska osv ;)
imorgon har vi mentorstid på morgonen och sen har vi film efter lunch igen, så jag ser fram emot morgondagen ;)
ja minus att man ska kliva upp fem då.. men jag överlever, det är trots allt bara två dagar kvar nu att pendla!
FÖR PÅ SÖNDAG FLYTTAR VI IN I LÄGENHETEN!!!!  det ska bli så otroligt underbart!!

nu har jag precis tagit ut kladdkakan som jag och tanya bakade ur ugnen, så jag ska passa på att duscha medans den blir lite svalare, och sen går jag nog och lägger mej. det är helt sjukt att jag nästan längtar till att kliva upp på morgonen nu bara för att jag vet att det snart är helg (y) bom bang bang, hehehe. 
nä nu ska jag duscha, kanske lägger in en bild eller två senare så det inte blir så tråkigt att bara se massa text hela tiden :) PUSS  

död, nästan

guuud vilken seg dag det har varit idag, tog bussen imorse så jag var i stan kvart över 8 istället för 7, så jävla skönt. mycket mysigare att åka buss med ;) he he.
fick dela in oss i grupper och så var det nå cpfrågor som man skulle svara tvärtemot än sanningen på. typ "kan hästar flyga?" svaret är ju självklart nej, men då skulle vi svara ja. osv. astöntigt, förstår inte varför vi gjorde det :p
sen fick vi låna en kamera och gå ut och fota, så jag frida och amanda knäppte massa konstiga, fula och galna bilder som vi antagligen ska göra nåt med när vi får våra skoldatorer.
efter lunchen så fick vi skriva ett brev om oss själva och lämna in till ulrika typ, och efter det fick vi sluta.

jag, frida och amanda gick och köpte block och pennor till mej, och sen ringde en tjej från sundsvalls tidning och frågade om jag kunde komma och prata med henne om ett jobb som mamma sökte åt mej, så det gjorde jag. tanya och heidi följde med dit, och det kändes rätt bra endå.

ska kolla på lägenheten på söndag & kaaaanske kan flytta in då om vi har tur eller nåt. aja, nu är jag cptrött, så jag ska lägga mej och läsa lite och sen sova. hörs imrn, puss!

onödigt inlägg, he He HE

sen jag skrev sist har jag hunnit med att hänga upp tvätten, slängt in mer tvätt men glömt att sätta igång tvättmaskinen, diska, städa i köket, plocka undan på rummet, matat fiskarna, torkat upp spya från golvet, målat naglarna, dukat bordet, ätit kinamat, kollat på fångarna på fortet, duschat, valt kläder tills imorgon, lyssnat på musik, torkat håret, läst bloggar, kollat på chemat & smörjt in mej! så det så.

nu tycker jag att jag är värd lite sömn, ska ju kliva upp fem imorgon med...
men då tänker jag ta bussen som tar två timmar så jag bara har en halvtimme
att fördriva i stan innan vi börjar :)
så, vi hörs imorgon pluttunuttisar ;)
hehehehe <3

:*



bilderna är inte från idag & jag tog dom från http://edlundnathalie.blogg.se/ :)

första skoldagen

nu har jag klarat av första skoldagen utan att gå vilse ;)
tog 6 tåget från ånge, satt med simon, jesper, pontus, amor, andré och lisa. dom hoppade av på västra, så jag fick vandra själv från centralen. när jag kom fram var klockan knappt kvart över 7, så jag satte mej på en parkbänk och stannade där i två timmar typ. sen gick jag till skolan, där en lärare eller nåt stog och sa att jag skulle till 4:de våningen. så jag gick upp för ungefär 6879 trappsteg.. ;)
där satt några som skulle gå i samma klass som mej, så jag joinade dom.
efter ett tag kom det nån och visade vårat klassrum.
satte mej brevid en tjej som såg snäll ut, och pratade lite med henne.
efter ett tag kom det fler folk & så fick vi gå igenom massa papper, ställa frågor till den som satt brevid & sen berätta fem saker om den personen för de andra som var vid samma bord, det gick rätt bra :)
sen pratade vi massa, och sen blev det lunch, men det var en sån jävla lång kö så jag och ullis drog på donken och åt där istället.

gick en sväng med tanya på stan & sen kom michaela & julia dit, så då drog tanya och var med heidi :)
vi kikade lite i affärer, och sen gick vi och köpte glass på donken, och där träffade jag ingen mindre än cindy! hade inte sett henne på typ två år eller nåt så det var kul.
tog tvåtåget till ånge, och så hämtade mormor och morfar mej på stationen och så fick jag skjuts hem.
jag har slängt i tvätt, så nu väntar jag på att jag ska kunna hänga upp det. och när jag har gjort det kommer jag nog somna. haha!

skriver mer ikväll snyggingar. puss

when you're gone



I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cried
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie
Is made up on your side

When you walk away
I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it okay
I miss you

I've never felt this way before
Everything that I do
Reminds me of you
And the clothes you left
They lie on the floor
And they smell just like you

I love the things that you do

When you walk away
I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day
And make it ok
I miss you

We were made for each other
Out here forever
I know we were
Yeah, yeah

And all I ever wanted was for you to know
Everything I do I give my heart and soul
I can hardly breathe I need to feel you here with me
Yeah

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear will always get me through the day
And make it ok
I miss you

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


tänkte bara berätta att jag är sjukt nervös och samtidigt förväntansfull inför att börja ettan imrn:)
det som är jobbigt är att jag måste kliva upp fem varje morgon, och jag är verkligen ingen morgonmänniska..
men det ska nog gå bra det med tillslut ;) kommer fram till stan vid 7 och då ska jag vara med jesper och simon tror jag tills ullis kommer in till stan, för då blir det frukost på donken (y)
efter skolan ska jag även äta där med michaela;)
kommer bli tjock imrn, men då får jag dra ut och springa eller nåt! he he he

ska lägga mej i sängen och lyssna på min "lugnalåtar!" spellista på spotify nu, och ställa klockan på kvart i fem..
TYCK SYND OM MEJ!!!
lugna <- där är listan (om jag gjorde rätt alltså)

hörs kanske imrn innan jag åker, om jag inte är alltför död dvs ;) pusss



bilder, osv




NATTHUMOR. jag och paula skrattade ihjäl oss när vi såg den igårkväll :)





vet inte vad jag ska skriva mer än att jag är nervös för att börja skolan imrn :)
måste kliva upp 5 på morgonen och ta tåget som går 10 över 6. kommer vara halvdöd, men det får gå :)
sov hos paula igår iallafall, vi vräkte i oss chips, godis och drack dricka som aldrig förr.

just nu sitter jag i köket med datorn & väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga ut den :)
var ute och powerwalkade förut, gick till boltjärn & tog grusvägen tillbaka, så det blev en bit.. ;)
kallduschade jävlar anamma när jag kom in igen, och nu börjar jag få tillbaka normal färg i ansiktet igen;)

just ja, jag vet inte om jag har berättat det än men då får ni läsa det igen! jag och tanya (min låssassyster) har fått lägenhet i nacksta, som vi får flytta in i första september! :D glada tjejer. men nu är det bara nå papper som ska skrivas på så det är säkert att allting går bra, fullt möblerad och nyrenoverad! längtar så jag kan dö faktiskt. ska bli så himla skönt :)
lekte med trillingar igår eller om det var i förrgår? hm, var jättetrött efter det iallafall, men det var kul att träffa dom igen :)
nu har jag inget mer att skriva för tillfället så jag lägger upp lite bilder bara :)

PUSSSS


















sådär, nu ska jag äta paj, kaaanske skriver ikväll eller nåt. annars imrn när jag kommer hem från skolan!:)
pusspusspuss

ångekväll

har varit i ånge med paula hela kvällen, hade superkul! men inga detaljer ;)
nu ligger hon bakom mej i sängen och sover, ska snart joina henne,
ska bara prata klart med cooling nickethidddd yao :D:D

men nu dör jag snart, så vi hörs imrn! pusssss

hej hej hallå

jag lever!
orkar inte lägga in mer bilder från stockholm & skriva om det, men det var askul på båten osv iallafall :)
(lägger in bilder från det när jag känner för det)


längtar nästan litegrann tills skolan börjar, mest för att få träffa den nya klassen & så, och dels för att det blir en dag mindre hela tiden tills vi får tillgång till lägenheten! kommer bli sååå himla bra & kul att bo själv
(eller ja, med tanya) :D
på måndag måste jag kliva upp 5, för att ta tåget/bussen som går vid 6 till stan.
och sen efter två veckor får vi flytta in! läääääängtaaaaar!!

nu ska jag bara njuta av att vara ledig, och sen kanske ta en springtur, om jag orkar dvs.. ;D

här är en bild på mej oxå, bara för att.


varning för långt inlägg del ett :)

tillägnar detta inlägg till paula, så hon har nåt att läsa (a) ;)

ja vi åkte ju till stockholm som sagt, sov i bilen utanför donken första natten & sen var vi lökigare än lökigast så vi åkte till carina och hendrik för att vi skulle låna duschen, men dom var inte hemma. cutcut.. nä men så vi åkte vidare & letade efter nåt ställe att duscha på. tillslut hittade vi ett solarium, och vi tänkte att då måste det ju finnas dusch! men det gjorde det ju inte, så jag ställde mej och tvättade håret i handfatet på den lilla toaletten vi hittade. mamma fick hjälpa mej. har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv! haha! :D

adam dampade och frågade hundraelvatusen gånger när vi var klara för att han ville på grönan, så vi drog dit, mötte upp han & köade aslänge för att gå in. vi åkte fyra karuseller & sen spelade vi på nå tärningar. vann en magisk pingvin, en liten och en stor djungelorm. jag köpte en såndär nappklubba (tradition) och sen vart vi less så vi gick till båten och åkte över till andra sidan. mötte upp mamma och ulf & så åt vi på nån restaurang :)
jag höll på att äta asmycket vasabi, för jag trodde att det var guacamole. men adam och ulf räddade mej (a)

vi gick en sväng i gamla stan & kollade lite. det är så otroligt fint där! hittade en Ben & Jerry´s butik så där blev vi kvar ett tag ;) jag köpte glarre där & mamma nån kaffedrink :) sen gick vi vidare.
här är lite bilder från gamla stan!






kommer fler bilder sen, för nu måste jag skynda mej att fixa mej för att följa med mamma till fränsta.

blablabla

pallar inte ens lägga in nån bild från stockholm just nu, tänkte bara informera er om att jag lever :)
ska gå och fixa lite grejer innan jag lägger mej i sängen. så vi hörs imorgon biatches!











It's funny how someone can break your heart,
and you still love them with all the little pieces.

huvudstaden snart!

jag har packat klart allt nu (trorja) och nu äre bara till att vänta på att vi ska åka :)
vet inte om jag ska ta med datorn, för vi kommer ner ikväll/inatt, eller imrn (om vi åker senare) och då är det typ bara att lämna sakerna nånstans (vet inte vart vi ska sova än) och sen hämta adam & dra på grönan. :)

såhär kommer det bli (troligtvis)

idag: bilresan ner
imrn: hämta adam nånstans och sen dra på grönan!
fredag: gå på stan & sen på kvällen åka på nån kryssning till åbo ;)
lördag: vara på båten & sen ta bilen hem på kvällen :)

har packat alldeles för mycket, kommer inte hinna använda hälften av kläderna ens, men det är så det ska vara!
tänker ta med mej alla pengar jag äger och har, och hoppas att mamma kan låna ut det som fattas för att kunna köpa en sony ericsson xperia x10 mini pro. skulle vara så underbart att slippa min gamla tegelsten!

ska gå och hämta en gurka från växthuset nu & sen bara mysa med humlan (min katt) tills vi ska åka :)
kommer nog ha väldigt tråkigt i bilen ner, så smsa gärna! 0730391209.



snodde bilden från malinedlund.blogg.se

bankrånarna!



där har vi paula och mej efter att vi rånade banken. jag passade på att tjuva åt mej en blomma från rabatten oxå, bara för att vara extra busig liksom! vi var väldigt glada där med, för nu kunde vi ju köpa kläder!


nä men seriöst, jag är jättetrött nu, och jag vågar inte gå upp och lägga mej för det är kolsvart i trappen. det blir nog en till kväll i soffan för min del.. kommer endå inte kunna sova så mycket eftersom jag ska kliva upp halv sju.
skriver imorgon innan vi drar till huvudstaden :) nu ska jag sussa. puss

hjälp?

jag undrar om det är nån som vet hur man gör för att fixa en header ? :s jag förstår verkligen ingenting av det.

du är så vacker när du ler.



underbar låt. 




Vi stannar inne och tittar ut på det som skulle vara sommaren
Men i mitt sinne är det tort och varmt och där finns det solsken än
Jag letar efter något att tröttna på försöker låta bli att le men det är svårt

Och fastän regner öser ner så är det bara dig jag ser
Du är så vacker när du ler fastän regnet öser ner
Och innan sommaren är förbi så har vi flytt melankoli
Och fastän regnet öser ner är du så vacker när du ler

Vi promenerar och det är kallare än det fört såg ut att vara
Och du funderar på att fråga och vad jag isåfall skulle svara
Så känner jag en droppe på min kind
Jag vet nu kommer regnet men jag vill inte gå in

Och fastän regner öser ner så är det bara dig jag ser
Du är så vacker när du ler fastän regnet öser ner
Och innan sommaren är förbi så har vi flytt melankoli
Och fastän regnet öser ner är du så vacker när du ler

Och fastän regner öser ner så är det bara dig jag ser
Du är så vacker när du ler fastän regnet öser ner
Och innan sommaren är förbi så har vi flytt melankoli
Och fastän regnet öser ner är du så vacker när du ler

Och fastän regner öser ner så är det bara dig jag ser
Du är så vacker när du ler fastän regnet öser ner
Och innan sommaren är förbi så har vi flytt melankoli
Och fastän regnet öser ner är du så vacker när du ler

lesss.

hejsan! tog en lång hetdusch förut, så jag började
leva igen. halsen gör lika ont nu som för några timmar
sen, men jag klagar inte.. hoppas att det går över bara.
det är inte okej att hosta sej igenom dagarna. :s 

jag bakade kladdkaka för ett tag sen, tummen upp för det!
men tummen ner för att kliva upp 7 imrn för att ta
tåget som går 07.41 till ånge. och när jag kommer
fram är det bara att packa upp väskan och packa om
igen, för sen bär det av mot huvudstaden. kommer
nog bli kul, även fast jag mest är less just nu.
grönan på fredag och så hinner vi nog med lite
shopping med! åker hem på lördag hoppas jag.

jag måste köpa en ny handsfree till min Lg Arena.
(använder min gamla mobil just nu, för jag är galet less på att ha touch)
funderar på att köpa en xperia x10 mini PRO.
någon som har en sån som vet om dom är bra?:)
skriv gärna ett mejl eller en kommentar isåfall så jag vet ;)

nu ska jag gå och ta ett äpple och sen sätta mej i soffan och bara dö ett tag.
det ver meningen att jag skulle träffa johnnie ikväll, men nu svarar han inte så
det blir ju lite svårt med tanke på att jag inte vet om det går nån buss till ångsta.
aja, det får väl bli en annan gång eller senare utifall att han svarar :)
skriver innan jag somnar babes, puss.




bilden är tagen vid vojen för två år sen. saknar den tiden. grillade med massa bra folk den dagen minns jag.


sjuk tjej?

usch vad trött jag är idag, kan bero på att vi somnade vid sjutiden imorse. och jag har hostat i stort sett hela natten/morgonen, så min hals gör asont just nu, buhuu :(

min dator fick nåt wierd virus igår, och jag är väldigt glad över att robin var hemma så han kunde fixa det åt mej (TAAACK IGEN) för om jag hade varit hos mamma då, hade jag bara stängt av datorn och inte vågat starta den igen. det var tydligen nåt virus som "sa" att det var ett virusprogram eller nåt. aja, det kom upp massa rutor och grejer hela tiden som inte gick att klicka bort. tur att det är borta iallafall :)

just nu sitter jag i soffan med halvblött hår eftersom det vägrar torka sen jag duschade, och lyssnar på kenneths/robins värdelösa skitmusik samtidigt som jag försöker titta på tv. jag märkte ganska fort att det inte gick speciellt bra så jag gav upp med det :p

känns som att jag ska få feber och så snart, för hela kroppen värker och jag har ont i halsen & huvet. + att det gör ont att röra huvet åt sidorna. :s men jag tänker skita i om jag blir sjuk utifall att vi ska åka till stockholm faktiskt, för jag har velat åka dit hela sommaren, (egentligen vill jag till göteborg, men skitsamma). hoppas att adam kan följa med isåfall, för det skulle bli roligare att vara på grönan då :)

nu ska jag gå och stänga dörren till kenneths rum och lägga mej och kika på tv eller nåt. lovar att skriva sen. puss

bilder!

lägger upp lite bilder från takidakonserten i sundsvall nu :)



tanya och nån :p

olivia, jessica och mikaela :)

magda

jag och nathalie

tanya och jag

tanya och jag igen

tanya och jag



och nu orkar jag inte lägga upp fler :)

JAG LEVER

JAG LEVER. jag gör det. har inte orkat blogga bara :)
sitter hos pappa i brunflo nu och gör så lite som möjligt.
borde äta nånting, men jag orkar inte gå till köket :)
det var strömavbrott nyss, men nu är ljuset tillbaka!
kenneth sover, funderar på att hälla vatten på han,
eller nåt. men då får jag nånting värre tillbaka.
så jag låter bli.


laddar över dom kassa takidabilderna som jag tog med min gamla mobil sen,
men nu ska jag kika vad det är på tv :)

pusss! 

Takida (y)

pallar inte skriva nå mycket nu för jag är verkligen astrött,
men jag lovar att ladda upp några bilder från ikväll när jag vaknar.
takida var jättebra och vi träffade massa roliga människor.
åt på restaurangen där tanya jobbar innan konserten och så,
shoppade lite och sen stog vi och väntade på att klockan skulle bli elva.
men nu ska jag gå och borsta tänderna och sen slå igång nån film att somna till,
hörs imrn, puss :)


birsta

jag och mamma åkte till sundsvall förut, vid tre ungefär. stannade först i fränsta för att hämta gratisbiljetter till takidakonserten imorgon, tog tolv stycken;) sen stannade vi i stöde och köpte mjukglass, och sen for vi på rusta. jag köpte nya ansiktsmasker och lite annat, och mamma köpte ett bord till mormor och morfar.
drog på ikea och sen på birstacity. jag hittade (äntligen) ett par jeans, älskar dom! och sen en tjocktröja på rean och lite andra grejer.

nu ska jag byta kläder till nåt varmare & snart kommer emma och hämtar mej, ska till henne och kolla på film tror jag :) hörs när jag kommer hem, om jag kommer hem. hehehehehe.
puss

höst?

tittar ut genom fönstret och ser att gatlyktorna håller på att tändas. usch, jag vill ha ljusa sommarnätter.
har inte gjort nåt speciellt idag, ätit cheesecake (som blev asgod), sovit på soffan och tittat på tv.

nu ska jag slå igång nån film och lägga mej i sängen, har ingenting bättre för mej endå. :)
puss

gymnasium = ny klass.

jag kom på förut att jag inte har nån aning om vilka som ska gå i samma klass som mej nu när skolan börjar,
så jag kollade upp det, och här är min nya klass!
kommer sakna alla från 9A jättemycket, men man får se det här som början på nåt nytt!
kommer bli superkul, det är jag säker på! :D

IT-Mediaprogrammet

Andersson, Anna,Alnö,

Andersson, Söderberg Erica,Kälarne,

Balla, Mikel,Sörberge,

Brodin, Celicia,Bollnäs,

Epäilys, Mirja,Hammarstrand,

Eriksson, Victoria,Arbrå,

Ernkvist, Rebecca,Lit,

Forsgren, Jennifer,Timrå,

Henriksson, Emilia,Söråker,

Högberg, Emelie,Ånge,

Jansson, Johanna,Timrå,

Johansson, Ulrika,Ånge,

Malmström, Jessica,Bergsjö,

Persson, Albin,Bergeforsen,

Vestman, Frida,Bollnäs,

Viberg, Therese,Långsele,

Westlund, Jesper,Söråker




har tittat på de flesta på facebook, och det ser ju ut som trevliga människor hela högen :)
ska nog kunna komma överens med alla! tur hade jag med, att ullis ska gå om. då är det ju iallafall nån från ånge som jag "känner" så att säga. nu längtar jag sjukt mycket, jobbigt bara att jag knappt vet vart skolan ligger. och jag har ingen aning om vart aulan är, men det löser sej nog när man är där :)

ska gå och skära upp den EFTERLÄNGTADE cheesecaken nu, och ta på mej myskläder. hoppas det är nån bra film på tv eller nåt. hörs innan jag ska sova babes!


m<3


svar :)

fick en fråga från en anonym om vart jag har köpt kläderna, och svaret är från http://www.junkyard.se/Store.aspx  :)
hittade dom på rean & klickade hem det förra veckan!



nu är vi klara med cheesecaken, den är i frysen nu & halv ett inatt är den klar. haha, vet två stycken som kommer sitta uppe bara för att få smaka den :) det är bara jag och mamma hemma nu, för ulf är och jobbar, så det är myskväll i soffan på G! om jag känner oss rätt så blir det nog Vänner-boxarna som kommer synas på tv:n, och cheeseballs kommer finnas i skålen ;)
har ingenting mer att skriva nu, så jag hör av mej senare :D puss.


cheesecake på g

hämtade ut paketet & handlade lite :)
har inte tagit några bilder med kläderna på än, men det passade bra iallafall:)
nu ska jag gå och äta en avocado & hjälpa mamma att göra cheesecake med blåbär och vit choklad.
hörs sen :)


junkyard.

det blir ett snabbt inlägg nu, har nyss ätit frukost & nu ska jag hoppa in i duschen :)
sen far vi till ånge och hämtar ut mitt paket från junkyard som äntligen har kommit! :'D
hörs sen, lägger upp bilder då;)

jusste, de två förra inläggen publicerades inte på fb, vet inte varför :s

älskar låten, texten, allt.




Everybody needs inspiration
Everybody needs a song
Beautiful melody, when the night's so long

Cause there is no guarantee
That this life is easy (Yeah)
When my world is falling apart
When there's no light to break up the dark
That's when I, I, I look at you
When the waves are flooding the shore and I
Can't find my way home anymore
That's when I, I, I look at you

When I look at you
I see forgiveness, I see the truth
You love me for who I am
Like the stars hold the moon
Right there where they belong and I know
I'm not alone Yeah

When my world is falling apart
When there's no light to break up the dark
That's when I, I, I look at you
When the waves are flooding the shore and I
Can't find my way home anymore
That's when I, I, I look at you

You appear just like a dream to me
Just like a kaleidoscope colors that cover me
All I need every breath that I breathe
Don't you know you're beautiful Yeah, yeah

When the waves are flooding the shore and I
Can't find my way home anymore
That's when I, I, I look at you

You appear just like a dream to me


kameralek.

fick en fråga från en anonym som frågade vilket gymnasium jag ska gå,
och svaret är It-Media på John Bauer gymnasiet i sundsvall. :) 
Men jag är första reserv på Hantverk Foto, Hedbergska, så om någon hoppar av där, så kommer jag att byta dit :)


lekte lite med kameran förut, efter att jag hade lockat håret. är inte alls van att ha lockigt hår!
lägger upp några av dom strax :)
imorgon kommer alle och marcus hit & på onsdag ska jag fota med paula, kommer massa bilder då! :)
tänker gå och tvätta bort sminket & borsta tänderna nu, och sen lägga mej i sängen och lyssna på min "sova" spellista på spotify :) vi hörs imorgon när jag vaknar snyggingar! <3
















b&j<3

nu har paula åkt hem.
hon var tvungen att åka för att hinna på shell för att köpa ben & jerrys, förstår henne, underbar glass :D
kom på att jag hade lovat att visa min "samling" så här kommer det :)
fler ska det bli :D



håller på att göra en ny spellista på spotify nu, och så ska jag städa. får se vad som händer sen, kanske sticker ut en sväng med kameran eller nåt. hörs senare, puss

nörden!

har varit vaken ganska länge nu. upptäckte att jag är ensam hemma med, haha! väntar på att paula ska komma hit nu, sen ska vi leka och prata massa som bara vi kan:)

jag måste vara galen, jag saknar svenskalektionerna på skolan. jag skriver en novell nu, en riktig liksom, med styckeindelning och "mig, dig, sig" osv. jag skriver alltid "mej, dej sej" annars. måste vara galen som sagt. hur kan man sakna skolan? haha. blir lite tråkigt när man inte kommer ha samma lärare och så men det kommer nog bli kul endå :) första året på gymnasiet, tio mil hemifrån. kommer visserligen att bo kvar hemma & pendla, men endå :) längtar faktiskt, efter alla nya människor (känner ingen i den klassen jag ska gå i.) så det kommer bli jättekul.

pallar inte skriva nu, ska kliva upp och fika & klä på mej osv innan paula kommer :)
hörs sen, lämnar er med en bra låt ;) puss

Timbaland – If We Ever Meet Again (y)


helgäventyr!

woho, känner att det var länge sen jag skrev nu. men har inte orkat eller ens tänkt på det:o
är rätt trött sen igår, men kul vare:) hade inte träffat emma på jättelänge, så det var hur kul som helst :D
kom dit nångång vid 4 tror jag, och då tvingade samuel mej att åka bak på hans jävla cross för att jag skulle fota han när han körde, så det var bara att ta på sej hjälmen och hålla i sej! haha, skrek som aldrig förr.
här är två bilder, har inte orkat redigera dom andra än! :)





när vi kom tillbaka så var emma och marcus på macken, så jag satt och snacka med jens i köket:)
faktiskt riktigt trevligt! när dom kom tillbaka gjorde vi sallad & sen grillade vi :) (killarna alltså, jag och emma tittade på) . det vart asgott iallafall! sen kikade vi på tv & lyssnade på musik. orkar inte skriva, bilderna får berätta ;D














och efter den bilden togs det inga fler :s glömde väl bort kameran eller nåt ;D samuel och emma drog hem sen, kommer inte ihåg vilken tid det var, så vi började plocka undan och så. sen gick vi upp och la oss :)
 
vaknade imorse & fick träffa erik, cecilia & favorit bebisceline! (som älskar mej!) haha, lekte lite med henne & sen kom mamma och hämtade mej :) söt hon var då celine, ville inte att jag skulle åka så hon började gråta
:( men vi får ses nå mer :D

sista bilden för idag. nu ska jag ta fram min ben & jerrys & mysa lite innan jag blir trött:) lägger upp bilderna sen vi firade nathalie imorgon, orkar inte ladda över dom från kameran än :) PUSS



<3


RSS 2.0