omg.

okej. nu ska jag berätta!
jag kom till stan vid halv tolv, så jag gick direkt och köpte håret på afrohörnan.
sen ringde jag mammi och sa att jag skulle ta ettbussen hem för att sy håret hemma,
men hon föreslog att jag skulle gå till vår frisör Petra och fråga henne om hjälp.
så det gjorde jag! fick tid klockan tre för att få hjälp att klippa till det osv,
men jag hade köpt för lite clips, så jag gick tillbaka till hörnan och köpte fler!
sen gick jag på åhlens och köpte sytråd och nålar, sen satte jag mej på perssons.
när jag precis skulle börja sy fast en av clipsen så säger en av dom som jobbar där,
att håret är för tunt, och att jag måste sy det dubbelt med symaskin.
HELVETE tänker jag, och får lite smått panik eftersom vi inte har nån symaskin hemma.
men så säger hon att hon känner en skräddare, och att hon skulle följa med mej dit!
så vi gick dit (på hennes lediga tid) för att han skulle sy håret dubbelt.
hur snällt är inte det?! snacka om att bry sej om kunderna!
när det var klart så gick jag tillbaka till perssons och klippte håret i bitar som passade mitt huvud,
och sen ägnade jag två timmar till att sy fast clipsen, trodde jag skulle dö.
precis när jag var klar kommer tua-maja in, och säger hon kan hjälpa mej att klippa!
så en halvtimme senare satt håret i mitt hår, blev så sjukt nöjd!
kommer dock ta ett tag innan jag vänjer mej med långt hår, och hur jag ska styla det.
men det är la en vanesak, kommer gå fort! :)
såhär blev det. (kass bild)
.
.
när håret var klart kikade jag lite i affärer. köpte en poncho (?), ett skärp och örhängen.
ska in på erikshjälpen imorgon och köpa en kofta jag såg där bara, så är jag nöjd sen.
börjar som sagt halv ett imorgon! sjukt skönt, men jag ska kliva upp vid åtta ändå för att kirra håret.
haha, och bussen går ju 9.40 såatteeeee, aja. nu blir det iallafall en film! :)
tidsinställer ett inlägg som kommer upp inatt nångång, så alla nattugglor kan kika då!
natti puss readers, sov gott :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja på Perssons är de verkligen hjälpsamma!



Toppenbild på dej finaste du!

2011-09-01 @ 10:55:06
URL: http://malinedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0