lång inlägg !

äntligen klar med städningen! det tog sjukt lång tid, men det är så himla skönt nu när det är klart! :D
jag hatar att städa, det är verkligen det värsta jag vet (näst efter folk som smaskar) & jag gör det aldrig om nån säger åt mej att städa.
jag måste komma på själv hur äckligt det ser ut osv. sen när jag har börjat och fått ett sånt där ryck så äre så jävla skönt efter!
.
mina bästa städtips är:
.
1. börja med att stänga av datorn, mobilen och allt som kan få dej på andra tankar. det är så lätt att "bara" kolla facebook osv..
2. bädda rent i sängen! när det är klart kan man slänga upp allting som är på golvet på sängen så det är borta!
3. dammsug. överallt. inte bara där smutsen syns, utan även UNDER sängen, under hyllor osv. dra ut allting och gör rent bakom.
4. plocka undan från tillexempel hyllor och skrivbord så det blir helt tomt. gör en "kanskehög", "ha kvarhög" "slänghög"
5. dammtorka alla ytor, och sortera det du la på sängen så att den blir tom igen. släng det du inte använder!!
6. gå igenom garderoben när du ändå är igång och städar, släng det du vet att du inte kommer använda & ge bort resten eller nåt.
7. ställ tillbaka saker där dom ska vara och piffa till allt. dammtorka en gång till där det har kommit damm!
8. dammsug igen. det har garanterat blivit skitigt på golvet igen.

.

DONE! skönt va?

.

jag har precis fått min belöning, dusch! åh var underbart det var. himmelskt. haha! tvättade löshåret oxå för det stank rök..
la i hårinpackning som fick sitta i 10 minuter, sen sköljde jag med kallvatten och hängde upp håret på en handduk i hallen. haha.
ska låta det självtorka den här gången, så jag har sprayat balsamspray i det samt värmeskydd. alltid bra! vill att det ska hålla länge.
nu ska jag dammsuga igen & tända lite doftljus så det blir mys här inne igen, äntligen. så himla underbart!!!
sen leta fram bikinin och packa tills imorgon då jag ska till östersunds badhus med paula och hennes familj. kanske låter kul? hehe!
.
vimmelbilder IGEN.
.
som sagt får ni gärna skriva att det jag som har fotat eller länka min blogg (http://eeamh.webblogg.se/) om ni ska ta nån bild, tack! :)
nu ska jag gå ner och kika om det är nåt bra på tv, vi hörs lite senare för idag tänker jag inte somna i soffan,haha!

Kommentarer
Postat av: Linnea

fast emelie, om du damsuger EFTER du damtorkar så kommer det nog inte skräp på golvet igen ;)

2011-10-31 @ 21:39:19
URL: http://lwiksten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0